PRESSEMEDDELELSE 11. JUNI 2014

Stor dansk udendørs fotoudstilling åbner på Nytorv i København den 30. juni. Spring ud som Københavnergrøn!

Under sloganet ’Københavnergrøn’ sætter sommerens store udendørs fotoudstilling spot på hovedstadens grønne oplevelser – og guider gæsterne videre ud i den storbynære natur.

Udstillingen skal inspirere til at udforske og bruge hovedstadens mange grønne muligheder og bliver kombineret med en onlineguide, en bogudgivelse og en lommeguide.

”Vi har valgt 100 steder, som vi selv mener er blandt de mest spændende, og tilsammen byder på store og meget forskelligartede oplevelsesmuligheder. Fra den hemmelige plads midt i Indre By til den storslåede naturoplevelse i byens omegn”, siger Stine Norden fra foreningen By&Natur, som er initiativtager til projektet.

Projektet støttes af Nordea-fonden: ”Byen rummer mange grønne oaser og åndehuller for fællesskaber og naturoplevelser. Den fortælling åbner Københavnergrøn vores øjne for”, siger Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden, som støtter gode liv.

Udstillingen produceres for foreningen By&Natur af Life Exhibitions, der tidligere har stået bag de store udstillings succeser ’Jorden set fra Himlen’, ’100 Steder at huske før de forsvinder’ og ’Wild Wonders of Europe’.

Fakta:

• Udstillingen vises på Nytorv fra 30. juni og flyttes i begyndelsen af august til Højbro Plads, hvor den vises frem til efter skolernes efterårsferie.
  • Den er åben døgnet rundt, og billederne er belyste om natten.
  • ’Københavnergrøn’ henviser til den farve, som Københavns Kommune benytter til bænke, porte og andet byinventar.
  • Projektet er yderligere støttet af PFA og Københavns Kommune.Yderligere information og fotos:
    Søren Rud, Life Exhibitions Aps, Telefon: 31 63 86 60. E-mail: sr@lifeexhibitions.com eller Signe Trier, PR Manager, Life Exhibitions Aps, Telefon: 2680 9064. E-mail: signe@lifeexhibitions.com